November 25, 2016

ROME | ITALY #4


Rzym to przepiękne miasto. Naprawdę myślę, że nie doceniałam go na tle innych europejskich miast. Zawsze w mojej głowie był tylko Paryż. Przekonałam się do Włoch, bo naprawdę mają świetny klimat. Ten tydzień był dla mnie jak wakacje. Mimo tego, że niektórzy mieszkańcy ubrani byli w kurtki, cała nasza grupa chodziła w szortach i krótkim rękawku. Jednego dnia temperatura osiągnęłam około 25 stopni, więc wyobraźcie sobie, że moja radość sięgała zenitu, kiedy w Polsce było tych stopni zaledwie 10 albo mniej. Większość zdjęć na aparacie z Rzymu to jednak bazyliki i kościoły, bo jak dobrze wiemy Rzym jest stolicą chrześcijaństwa i szczerze mówiąc, da się to odczuć. Na mniej więcej co drugiej uliczce znajduje się kościół. Niektóre z nich są ogromne, a niektóre mniejsze i przytulne, ale to co zauważyłam, że w każdym, do którego weszliśmy, byli ludzie. Nie tylko turyści. Tego dnia spacerowaliśmy po mieście. Poszliśmy do najstarszej włoskiej lodziarni G. Fassi i jeżeli tak smakują prawdziwe włoskie lody, to im zazdroszczę! Chciałam spróbować czegoś innego, więc oprócz standardowych smaków, wybrałam jeden, który podobno jest włoską przyprawą. Lody smakowały jak pierniki i były naprawdę pyszne! Jeśli znacie nazwę tej przyprawy to proszę napiszcie w komentarzu! 

Mieliśmy szansę wejść do zwykłego, lokalnego marketu. Ku memu zdziwieniu, nie było w nim zbyt dużo zróżnicowanych słodyczy. Jedyne co pamiętam to NUTELLA! I prawda jest taka, że większość słodyczy we Włoszech, które warto zabrać ze sobą do domu to te z dodatkiem nutelli, ponieważ tam jest ich o wiele więcej, niż u nas. Nie mam zdjęcia, ale ja kupiłam małe pudełeczka nutelli z paluszkami "lu" oraz coś jak nutella bread (?), małe batoniki, które wyglądały jak bagietki wypełnione nutellą. Odchodząc od tematu jedzenia, muszę powiedzieć, że praktycznie wszystkie europejskie stolice, w których byłam, zadziwiają mnie swoją architekturą. Mam wrażenie, że w Polsce pojęcie "architektura" już dawno zeszło na psy. O ile budowane bloki mieszkalne są bardziej zmodernizowane, wszystko jest okay. Jednak jesteśmy przyzwyczajeni do budowania "klocków, sześcianów" zamiast czegoś, co mogłoby przypominać piękny budynek. Szczerze mówiąc bardzo mnie to denerwuje, bo kocham, kiedy w mieście wszystko jest poukładane i piękne. 

Jest jednak jedna rzecz, która zarówno denerwuje i śmieszy mnie we włoskich miastach. Mianowicie jest to zamieszanie na drodze. Bardzo lubię ten pośpiech w większych miastach. Jednak tam pośpiech nabiera nowego znaczenia. Bardzo trudno jest przejść przez przejście dla pieszych, na którym nie ma świateł. Trzeba to wręcz wymusić, co i tak jest bardzo ryzykowne, ponieważ włosi zwykle nie patrzą na to czy idziesz, czy stoisz, czy czekasz. Chociaż oczywiście SĄ WYJĄTKI. Kolejna rzecz. Włochy to bardzo (bardzo, bardzo) głośny naród. Jest to fajne, ale na dłuższą metę bardzo denerwujące. Szczególnie na drogach, kiedy co 3 sekundy słyszysz klakson albo krzyki (które prawdopodobnie zawierają przekleńswta, bo wszyscy wiemy jak to jest :D). No i chyba już ostatni fakt. Kupując nawet pizzę na wagę jest ona naprawdę świetna. Wzięłam margheritę, ponieważ jakoś nie chciałam ryzykować, biorąc pizzę zawierająca niewiadomo ile składników. Powiem wam, że smakowała zupełnie inaczej niż w Polsce i najadłam się nią jak nigdy.  

To chyba wszystko z faktów, które chciałam wam przekazać. Mam nadzieję, że trochę was zaciekawiłam. Przewiduję jeszcze dwa posty z Włoch także zapraszam :) 

37 comments :

  1. Z Twojej perspektywy Rzym wygląda świetnie i szczerze przekonało mnie Twoje zdanie. :D Zdjęcia cudowne, jak z resztą w każdym wpisie! :)

    WWW.PIANKAOFSTYLE.PL-KLIK!

    ReplyDelete
  2. Zakochałam się w Twoim blogu! <3 Masz naprawdę przepiękne zdjęcia! Jakim aparatem są wykonane? :*
    Pozdrawiam cieplutko, xoxo
    JAGODABEKSIAK.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  3. Cudowne zdjęcia, ukazują piękno Rzymu :)

    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Z tą pizzą wyglądacie prawie jak w Polsce ludzie z Kebabami 😂 Urocze to zdjęcie Kuby z nutellą 😊 A te białe spodnie, jak i cały outfit cudowny 😉 Twoje zdjęcia Rzymu zachwycają, aż sama żałuje że nie pojechałam choć miałam taką możliwość 😞 Dlatego czekam na kolejne posty!

    ReplyDelete
  5. Rzym jest piękny! Byłam tam i bardzo to doceniam. Co do nutelli- rzeczywiście jest tam sporo słodyczy i oczywiście obkupiłam się i przywiozłam sporo do Polski hahah <3

    weronikajankowska.pl

    ReplyDelete
  6. W takim razie Włochy to raj dla mnie bo kocham nutelle haha <3
    Kolejna świetna dawka zdjęć, uwielbiam te włoskie posty u Ciebie :)

    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Piękne zdjęcia! Po twoim wpisie bardzo spodobał mi się Rzym i na pewno chciałabym kiedyś go zwiedzić :)
    Mój blog-klik

    ReplyDelete
  8. Zazdroszczę Ci! Kocham podróżować :) w Rzym jest z tego co widzę przepiękny ;)

    ReplyDelete
  9. Byłam we Włoszech i to dużo razy, ale Rzym chyba robi największe wrażenie spośród wszystkich miast (na pewno większe niż Wenecja). Na moim drugim miejscu po Rzymie jest oczywiście Mediolan ♥
    Zdjęcia widać, że robione dobrym aparatem i do tego ten outfit ♥ Świetny! Idealnie pasuje do Włoch i mody włoskiej!
    Gorąco pozdrawiam! :))
    https://dorota-roza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Rzym jest naprawdę piękny, muszę kiedyś go zwiedzić i to tak w każdym calu :3 mój blog

    ReplyDelete
  11. Nigdy nie byłam za granicą, a Włochy zaliczają się do jednych z miejsc, które bardzo chce zwiedzić :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Przepiękne zdjęcia! Bardzo Ci zazdroszczę tej podróży *-*

    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Rzym jest przepiękny, przypomniało mi się jak byłam tam około 2 lata temu na koloniach. ♥
    Jak byłam we Włoszech też kupiłam te małe pudełeczka nutelli z paluszkami "lu" oraz małe batoniki. Za każdym razem jak wychodziliśmy na miasto kupowałam mrożony jogurt z nutellą, pychota! Brakuje mi tego :D
    Cudowne zdjęcia :*

    lusialuska.blogspot.com✿

    ReplyDelete
  14. Przepiękne zdjęcia, robią wielkie wrażenie! ♥
    nicolenicky01.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Pamiętam każdą z moich podróży do Rzymu, a było ich dwie. To cudowne miasto z klmiatem, jak całe Włochy.
    Robisz niesamowite zdjęcia, co to za aparat i obiektyw?

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  16. Z każdym wpisem Twoje zdjęcia wywierają na mnie coraz to większe wrażenie - świetna robota!

    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Piękne zdjęcia, cieszy mnie fakt, że w moim mieście jest prawdziwa włoska pizza, bo jest to najlepsza pizza jaką można jeść i te polskie się do niej nie umywają, chciałabym kiedyś zwiedzić Rzym :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Uwielbiam Rzym, zwłaszcza Piazza di Spagna skradły moje serce, cudowne zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.