October 29, 2016

Halloween okiem młodego katolika




Halloween, mnóstwo cukierków, uroczych dzieci przebranych za duchy, wampiry, itp. Co za tym stoi? Przyznam wam szczerze, że nawet nie potrafię opowiedzieć się po określonej stronie. Lubię oglądać filmiki zagranicznych youtuber'ek typu "last minute halloween ideas", sama też jestem ogromną fanką serialu American Horror Story. W każdym sezonie przytacza się wątek śmierci. Ogółem fajne jest ubieranie się na czarno lub od czasu do czasu obejrzenie czegoś strasznego, przerażającego. W moim życiu udało mi się raz brać udział w popularnej w Stanach zabawie tj. zbieranie cukierków. Nie poczułam tego, że są nade mną złe duchy, itp. Nie będę mówić, że Halloween jest złe albo że macie przestać się bawić w ten dzień. Może powiem tak.. Osobiście uważam, że samo przebranie się nie jest niczym złym. Jeśli komuś sprawia to przyjemność, niech odpowiada za samego siebie. Moje zdanie jest takie, że wolę zapalić znicz i zmówić modlitwę za zmarłą osobę (której nawet czasem nie znałam) niż latać jak obłąkana za cukierkami. Musiałam użyć mocnych słów, wybaczcie. Warto nie zapominać, że halloween "wywodzi się z pogańskiego celtyckiego święta ku czci boga śmierci – Samhaina. W tym właśnie dniu druidzcy magowie podczas swoistych obrzędów spirytystycznych składali również krwawe ofiary z ludzi." Szczerze mówiąc, nie wiedziałam o tym. To święto wydaje się być tak niewinne, ale patrząc na to od strony jego pochodzenia, zaczyna się robić nieprzyjemnie. Chciałabym, żebyście to wy wypowiedzieli się w komentarzach, co o tym sądzicie. Zachęcam do dyskusji :)

dress: klik

53 comments :

  1. Mam podobnie wyrobione o tym święcie zdanie! Nie obchodzę Halloween i jestem z tego dumna. :)


    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM💕

    ReplyDelete
  2. Też lubię oglądać filmiki na YouTube, sama bym taki nagrała i się przebrała i poszła na imprezę, ale to tak dla zabawy, jak karnawał.
    Mój blog
    Kanał na YT
    Strona na FaceBooku

    ReplyDelete
  3. U mnie w okolicy nie obchodzi się halloween tak że chodzimy po domach i zbiera się cukierki, tylko czasem ktoś się przebierze czy pójdziemy na imprezę, bo akurat wtedy wypada :)

    Witam tu Paulina

    ReplyDelete
  4. Jaka piękna! ;)
    Nigdy nie obchodziłam Halloween i naprawdę nie podoba mi się to. Ma to dla mnie dziwnie przerażającą atmosferę i cieszę się, że sporo Polaków ma podobna opinię! ;)

    ReplyDelete
  5. Śliczne zdjęcia! :)

    Zapraszam do obserwowania:
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  6. Ja uwielbiam Halloween'owy nastrój, a w tym roku idę nawet na mini imprezę w przebraniu. Mimo to 1 listopada idę się pomodlić, bo chcę. Można robić obydwie rzeczy, ponieważ nie są one w tym samym dniu:)

    ReplyDelete
  7. Ja nie obchodzę halloween ze względu na to że jestem katolikiem. U nas w Polce raczej nie obchodzi się tego tak hucznie jak w USA, więc to nie był jakiś problem. Mieszkam w bloku, więc z cukierkami też się nie chodzi. Jednak zaczęło mi przeszkadzać że moja mama wycina dynie dla młodszego brata czy kupuje mu jakieś stroje np. strój diabła... W sumie nie wiedziałam jak się od tego ustosunkować... Jednak w tym roku z pomocom przyszedł mi ten artykuł --->http://www.deon.pl/religia/wiara-i-spoleczenstwo/art,967,nie-boje-sie-halloween9900.html <--- No bo wiedziałam, że wywoływanie duchów to nie jest zabawa. Nie lubię też oglądać horrorów. Teraz już wiem jak to wszystko wygląda dlatego polecam przeczytać ten artykuł :) Sama bardzo lubię święto Wszystkich Świętych. Zawsze chodzę z rodziną na cmentarz. Zapalam znicze w sumie na grobach ludzi których nie pamiętam bo byłam za mała. Jednak myślę że modlitwa za nich jest bardzo ważna.Jest to też pora kiedy jesień jest w pełni, więc podziwiam jej piękno :)

    ReplyDelete
  8. Nigdy nie obchodziłam tego święta i ani trochę mnie do tego nie ciągnie, jednak to wcale nie oznacza że uważam to za coś złego. Fakt, że to co napisałaś (pochodzenie) brzmi przerażająco, ale myślę że liczy się to co myślimy. Jeśli ktoś przebiera się za coś przerażającego, ale ma na celu jedynie dobrą zabawę a nie czczenie jakiegoś tam boga śmierci to nie uważam aby to było coś złego.
    Przykład? Jeśli ktoś nie wierzy w naszego Boga, a mimo to przyjdzie do kościoła i się modli w sumie nie wierząc w to co mówi...czy to oznacza, że nagle jest wierzący? Nie sądzę.
    Mimo tego nie mam zamiaru obchodzić tego święta, ale to chyba tylko dlatego, że naszym kraju nie jest to tak popularne. :)

    blog-klik

    ReplyDelete
  9. Co do samego obchodzenia Halloween - Również kiedyś uczestniczyłam w zbieraniu cukierków, nie porwało mnie to aż tak bardzo jak myślałam... W tym roku planuję obejrzeć horror z przyjaciółką i tyle, szczerze mówiąc nie ciągnie mnie do obchodzenia tego święta. Jednak ma swój klimat.

    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Bardzo ładne zdjęcia. Myślę, że obchodzenie Halloween w Polsce jest trochę bezmyślne, bo w sumie jeżeli nawet ktoś się przebierze i zacznie chodzić po domach i zbierać cukierki, wydaje mi się, iż nie zbierze ich za dużo. Moim skromnym zdaniem w Polsce większa część ludzi nie obchodzi Halloween, dlatego też nie otwiera drzwi przebranym dzieciakom.
    Bardzo ładnie wyglądasz. Śliczna sukienka i makijaż.

    Serdecznie zapraszam do siebie ♥
    ALL PASTEL WORLD ♦ written by Natally

    ReplyDelete
  11. Halloween obchodzony jest 31.10 a 1.11 jest dzień zmarłych te dwa dni można ze sobą pogodzić. Szkoda że nie mówi się o tym że 31.10 obchodzone jest święto reformacji (Marcin Luter). Ja właśnie ten dzień będę "obchodzić" jest dużo ważniejsze. P.S. śliczna sukienka :)

    ReplyDelete
  12. Ja gdybym mieszkała w Ameryce obchodzilabym Halloween no ale skoro mieszkamy w Polsce to mamy inne tradycje i nie narzekam na to szkoda tylko ze ciagle jesteśmy tacy pesymistyczni no ale trudno :)

    Mój blog klik!

    ReplyDelete
  13. Super jest się przebrać w czarne ciuchy, zrobić halloweenowy makijaż, to sama frajda! Ale nie obchodzę tego święta, również wolę zapalić znicza na grobie i pomodlić się za zmarłą osobę :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    ReplyDelete
  14. Mam identycznie jak Ty. Jestem osobą wierzącą w Boga, więc teoretycznie nie obchodzę Halloween. Jednak uważam, że w przebraniu się i zbieraniu cukierków, co jest świetną frajdą dla dzieci, albo wykorzystanie tego dnia jako zwykłej okazji do zabawy np. na jakieś imprezie nie jest niczym złym. Sama np. 2 razy zbierałam dla zabawy cukierki ze znajomymi, a raz po prostu zrobiliśmy małą domówkę :)
    Śliczna ta sukienka jest, a w uszach wyglądasz uroczo <3
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Ja tego święta nie obchodzę, jedyne co to z przyjaciółkami robimy sobie w ten dzień jakieś makijaże. Ogółem troszkę nie rozumiem mieszania Halloween z polskim świeem zmarłych. Według mnie to jest coś innego, obchodzonego w inne dni i w halloween maluję się z przyjaciółkami, a w święto wszystkich zmarłych modlę się i odwiedzam cmentarze :)

    weronikajankowksa.pl

    ReplyDelete
  16. Święta jako tako nie obchodzę, jednak lubię zrobić jakiś makijaż ;)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    ReplyDelete
  17. Ja nie przywiązuje do tego wagi, podchodzę neutralnie. Chętnie oglądam z tym związne rzeczy ale sama się nie przebieram bo po prostu nie lubię ;)

    ReplyDelete
  18. Halloween uważam za jedną, wielką głupotę. Kolejne "święto", z którego sklepy czerpią mnóstwo pieniędzy i tyle. Raz się przebrałam, bo równało się to brakiem odpytywania na lekcji (ach, te podstawówkowe czasy).

    Pozdrawiam,
    http://kozlovskaiza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Śliczne zdjęcia :)

    https://mrkulfon.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Cudownie wyglądasz! Do twarzy Ci w takim makijażu :)

    SiostryAndrzejewskie

    ReplyDelete
  21. Jestem wierząca, nie obchodze Halloween, ale tak samo jak ty, uwielbiam oglądać tuturiale makijaży na ten dzień! Nie mam nic przeciwko, każdy niech robi to co chce i obchodzi takie święta, jakie mu odpowiadają. Jednak ja Halloween nie obchodzę, za to 1 listopada obchodze wszystkich świętych!
    Śliczne zdjęcia, piękna sukienka ❤
    everything-by-me.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Nigdy nie obchodziłam tego dnia, i w przyszłości też nie zamierzam.

    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Cóż..ja sama jestem katolikiem, wierzę w Boga, obchodzę święta chrześcijańskie i lubię jeździć z rodziną po cmentarzach 1 listopada. Ale nie zgodzę się co do tego, że święta pogańskie, celtyckie są złe. Pogaństwo, to pogardliwe określenie używane przez chrześcijan dla ludzi "niechrześcijan". Ale tak naprawdę, pogaństwo odnosi się do ludzi oddających cześć siłom przyrody. Owszem, często poganie wizualizowali sobie siły przyrody, natury w postaci bożków, ale taka jest natura ludzka: lubimy porównywać siły potężniejsze od nas od nas samych. Po prawdzie, Samhain nie było świętem poświęconym bogu śmierci, ale był to dzień pożegnania lata ( od słów sam e fuin ) :) Podobne święto miało miejsce wiosną-Beltaine lub inaczej Cethsamhain, co oznacza powitania lata lub "na przeciwko Samhain" :)
    Dlatego nie uważam, że Halloween to złe, 'szatańskie" święto :)

    Pozdrawiam :*
    https://platinumredhead.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie uważam, że jest szatańskie. Myślę, że troszkę gryzie się ze świętem zmarłych i wydaje mi się to niestosowne ;) Dzięki za opinie!

      Delete
  24. Chodze na halloween ale to tylko dla zabawy, tzn. przebieram sie, zbieram cukierki i dobrze sie bawie. Na drugi dzień zawsze uczęszczam w mszy świętej na cmentarzu. Moim zdaniem to wszystko zależy jak kto obchodzi Halloween:)

    ReplyDelete
  25. Zanim wypowiem się na temat hallowen, chciałam tylko powiedzieć, że masz przepiękne dołeczki w policzku, AAA!
    Co do tego "święta" nigdy go nie obchodziłam. Możliwe, że w tym roku zrobię sobie samą charakteryzację bo uważam to za fajną okazję do wykazania swojej kreatywności :)
    http://x-lauraxx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. mam dokładnie takie samo zdanie na temat Halloween jak ty i również wolę zapalić znicz i obchodzić wszystkich świętych :) ja także lubię oglądać filmiki o makijazach na Halloween:)
    pozdrawiam
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Witam!Co do celtyckiego święta, o którym tu wspomniano - można je spokojnie porównać do współczesnych rytuałów satanistów, którzy czerpią właśnie z takich tradycji - nie zgadzam się z przedmówczyniami, proszę doczytać.
    A odnośnie całego halloween. Zły duch nie patrzy na to, czy ktoś robi coś dla zabawy czy nie. Oczywiście nie mówię, że teraz wszyscy zostaną opetani, ale takie zabawy są furtką otwierającą na działanie złego ducha. Proponuję odwołać się do słów św. Pawła: "unikanie wszystkiego, co ma choćby pozór zła". Jest tyle pięknych rzeczy do robienia w tym czasie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gwoli ścisłości, święta celtyckie, o których wspomniałam nie mają nic wspólnego z rytuałami satanistów, wiem, bo interesuję się mitologią i legendami celtów :) Jak napisałam, święto Samhain, z którego wywodzi się Halloween, oznacza "pożegnanie lata". Celtowie, tego dnia wygaszali stare ogniska i rozpalali nowe. A tradycja wystawiania pożywienia, wody i wina przed dom jest niesamowicie pokrewne temu, co praktykowano w trakcie obrzędu "Dziadów", które wciąż są praktykowane nawet w obrębie naszego państwa, na wschodzie Polski. Święto Samhain i wywodzące się z niego Halloween ma tyle samo wspólnego z satanizmem, co bliskowschodnie "Dziady" ;)

      Delete
    2. Źródło: Wiki - Samhain:
      "Iryjczycy jeszcze w V w. n.e. w miejscu Mag Slecht mieli – według legend zapisanych w pochodzącej z XII wieku n.e. Księdze z Leinster – ofiarowywać bóstwu o imieniu Cromm Cruaich (Głowie Grobowca bądź Skrwawionej Głowie) to wszystko, co pierworodne, i co trzeciego syna. Dom wodza miał być podpalany, a on sam – symbolicznie zabijany.

      Delete
    3. Główna idea "Dziadów" realizowana była przez nawiązanie kontaktu ze zmarłymi. A wszystkie sposoby magii, nawiązywania kontaktu z umarłymi są bardzo niebezpieczne - długa droga powrotu do normalności - można poczytać świadectwa.
      Pozdrawiam
      PS: Jezus zwyciężył, mamy tarczę ;)

      Delete
  28. Ślicznie wyglądasz! Jeśli chodzi o Halloween to nigdy nie zagłębiałam się w to "święto", podobnie jak nigdy się nie przebierałam i nie zbierałam cukierków. Kiedyś myślałam, że fajnie jest tak spędzić czas ze znajomymi, chodząc po czyiś domach i zbierając przy tym różne smakołyki, ale do tej pory nie udało mi się wziąć za coś takiego, gdyż nawet mi to nie potrzebne ;)
    Pozdrawiam ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. No ja jestem na NIE jeśli chodzi o Halloween:)

    www.justcleo.pl

    ReplyDelete
  30. A ja nigdy nie obchodziłam Halloween w żadnej formie (może raz byłam zbierać cukierki w dzieciństwie, ale nie podobało mi się), więc całkiem łatwo przyszło mi zaakceptować, że Kościół nie popiera tego święta. Chociaż część moich znajomych (wierzących osób właśnie) przebiera się i chodzi po domach, to ja odmawiam. Po prostu nie bawi mnie to :D

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Mogę iść na imprezę Halloweenową, ale nie z tego względu, że obchodzę to święto, bo tak nie jest. Idę ze zajomymi, żeby się wyszaleś, pogadać itp. Zdecydowanie wybieram dzień 1.11, idę na mszę, na cmentarz, palę znicz i modlę się, bo jestem osobą wierzącą i uważam, że jest to bardziej potrzebne.
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. zdjecia cudowne:)
    Ja szczerze juz nie wiem co mam o tym myslec, no ale w gruncie rzeczy nigdy sie w to nie "bawilam". A ze religijna jestem to nie mam zamiaru tego zmieniac, no.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Ja osobiście nie obchodzę hucznie halloween. Zrobię może jakieś ozdoby i obejrzę horror i na tym się kończy :) Przepiękna sukieneczka!

    ReplyDelete
  34. Ja biegam po osiedlach i zbieram cukierki dla zabawy, ale przyznam, że w tym roku było to już nudniejsze... Wiedziałam, że jest to pogańskie święto, ale nie zaciekawiłam się głębiej. Dzieciaki nie zdają sobie sprawy z niczego i dla nich to jest cudownie się przebrać i zbierać słodkości, więc całkowicie rozumiem rodziców, którzy nie mają nic przeciwko, nawet jeżeli są katolikami itd. :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Osobiście jak byłam młodsza sama przebierałam się i bawiłam razem z koleżankami oraz zbierałam cukierki wśród swoich sąsiadów. Moi rodzice są katolikami, ja też. Ale nigdy nie zabraniali mi tego robić i ja swoim dzieciom też bym nie zabroniła. Rozumiem, święto pogańskie i czytając historie nie wiąże się z nim nic fajnego. Ale.. Myślę, że dzieci nie myślą w ten sposób. Jest to dla nich tylko zabawa, sposób na zebranie słodkości, jeden z kilku dni w roku kiedy mogą zrobić coś fajnego, innego. Więc nie widzę w tym nic złego. Ale każdy ma swoje zdanie na ten temat. Ja już od dwóch lat nie obchodzę tego święta ale to głownie dlatego, że po prostu z tego wyrosłam i mam inne zajęcia niż przebieranie się za zjawy i chodzenie po domach. Do ludzi, którzy to robią nic nie mam, nie widzę w tym nic aż takiego złego. Zwykła zabawa :)
    Ciekawy post i super zdjęcia ! Pozdrawiam!
    Zza obiektywu

    ReplyDelete
  36. Ojej, skąd Ty wzięłaś boga śmierci Samhaina? :o Samhain to nie żaden bóg, tylko święto końca żniw a sama jego nazwa oznacza po prostu "koniec lata". Szanuję to, że jesteś wierząca ale proszę - weryfikuj fakty :)

    HEDONISTICAT

    ReplyDelete
  37. Thanks for sharing your thoughts on prostytucję.

    Regards

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.