March 26, 2016

Polska Mentalność


Hej kochani! Dzisiaj trochę tematycznie, aczkolwiek mniej refleksyjnie niż zwykle. Tym razem chciałabym skomentować pewnego rodzaju zachowanie, które jest dość często spotykane w Polsce. To tutaj mieszkam, więc chciałabym opisać to co zauważam. Nie chcę, żebyście odrazu pomyśleli, że  nienawidzę naszego kraju, bo naprawdę lubię życie tutaj, czuję, że to mój dom, ale niektóre aspekty kompletnie mi nie odpowiadają. Jednym z nich jest "nasza" mentalność. Prostym przykładem jest zazdroszczenie osobom, które mają do czynienia chociażby z modą i przy tym zarabiają masę pieniędzy. Wielokrotnie, przy czytaniu różnych artykułów spotkałam się z komentarzami typu "ubrała się jak dziwak i zbiera hajs", itp. Uważam, że każdy z nas powinien robić, to co lubi. Godzę się z faktem, że może mi nie wyjść. Godzę sie z faktem, że mogę skończyć w biurze przed komputerem i nie będę mogła tego zmienić. Mimo tego kibicuję osobom, którym faktycznie się udało. Jednak nie stało się to bez przyczyny. 

Mogę was zapewnić, że każda osoba, która prowadzi bloga i stała się popularna nie miała tego za darmo. Blog jak i kanał to ogromna inwestycja. Nawet jeśli prowadzisz bloga na blogspocie i nie masz własnej domeny, inwestujesz w to swój czas, pieniądze (w moim przypadku zakup nowego aparatu), ale także ogromnej cierpliwości... Większość rzeczy na blogu wykonuję sama. Od czasu do czasu, miałam robiony design przez kogoś innego, ale doszłam do wniosku, że muszę coś zrobić sama, aby być z tego dumna. Tak więc siedziałam parę godzin nad aktualnym designem bloga. I tak wkrótce, mam zamiar zrobić coś nowego, ale na razie nic nie zdradzam ;) 

Więc wracająć do głównego tematu posta, tak jak mówiłam. Blogerka, modelka czy inna osoba pracująca w branży modowej, nie dostaje pieniędzy za nic. Widocznie ktokolwiek to docenia. Jeśli ty uważasz, że dostawanie pieniędzy za to co robią jest nie fair, w porządku. Mimo wszystko oszczędź sobie zbędnych komentarzy. Nie mówię, że ja bym tak nie chciała. W moim przypadku, zarabianie poprzez publikację swoich zdjęć, to marzenie. Być może dlatego wolę kibicować osobom, które się spełniają, niż bezczynnie spędzają czas za biurkiem, narzekając jak bardzo jest im źle. 

To moja opinia na ten temat. A jaka jest twoja?
Przy okazji chciałabym wam życzyć wesołych, spokojnych świąt! Przeżyjcie je z rodziną :)

JEŚLI CHCESZ WZIĄĆ UDZIAŁ W KOLEJNYM PRZEGLĄDZIE BLOGÓW, PODAJ CENY WSZYSTKICH PRODUKTÓW:1 (klik) // 2 (klik) // 3 (klik) // 4 (klik) // 5 (klik) // 6 (klik)

48 comments :

  1. Takie zjawisko na pewno jest nie tylko w Polsce. Chociaż zgodzę się, ze tutaj ludzie nie potrafią cieszyć się szczęściem innych. Ciągle dogryzają i podcinają skrzydła. Musimy tylko wiedzieć gdzie jest nasze miejsce i robić to co kochamy, a opinię tych ludzi potraktować jako pewnego rodzaju...motywację? Pokazać wszystkim, że się mylą :)
    Bardzo podoba mi się Twój makijaż, również życzę wesołych i spokojnych świąt :)

    blog-klik

    ReplyDelete
  2. Mi się wydaje, że to nie przez zazdrość, a głównie przez to, że oni nie wiedzą ile pracy trzeba włożyć w choćby takie zdjęcie. Łatwiej im przychodzi ocenienie tego co złe bo nie są świadomi, że ktoś włożył w to wysiłek, a co za tym idzie nie docenią tego. Nauczyła mnie tego mama, gdy czasem w żartach przychodząc do kuchni rzuciłam uwagę, że są okruszki na blacie. Ona wtedy przypominała mi, że zrobiła zakupy, obiad i zmyła naczynia. Dlatego zawsze gdy oceniam staram się patrzeć przez pryzmat czasu który ktoś musiał włożyć w daną czynność. O niedociągnięciach też warto wspomnieć, bo z doświadczenia wiem, że gdy nawet gdy patrzę na coś kilka godzin to i tak nie widzę popełnionych błędów. Jednak trzeba pamiętać, że oceniać powinniśmy przede wszystkim poświęcenie dla sprawy ;)

    http://polnemaki.pl/

    ReplyDelete
  3. Również zauważyłam tą polską mentalność. Ludzie z branży modowej za pomocą bloga, czy jako modelka spełniają się w tym, co lubią robić. Praca powinna być przyjemnością, więc czemu jest to tak mocno krytykowane, gdy blogerka zarabia nawet na samym dodaniu zdjęć (oczywiście dopracowanych)? No cóż, Polacy już tacy są. Krytykowane jest nawet to, co wychodzi poza szeregi normy. Kto bloguje, opisuje swoje życie - od razu jest wrzucany do worka, bo robi to, na co nie odważyłaby się przeciętna osoba. Ludzie boją się złamać tzw. status quo, czyli stały stan rzeczy. Jest co raz więcej blogerek, które osiągają wymarzone cele, tylko trzeba o marzenia walczyć, aby dojść do tego wymarzonego celu. Mam jednak nadzieję, że polska mentalność zmieni się na lepsze, a zarabianie chociażby nawet na blogu, nie będzie obiektem krytyki wśród Polaków. :)

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    ReplyDelete
  4. Mam bardzo podobne zdanie do ciebie. Często ludziom się wydaje, że wystarczy zakup kilku ciuchów, zdjęcia i bam, fortuna leci z nieba. Przecież powinni już się zorientować, że za byle co pieniedzy się nie dostaje. Moda to branża jak każda inna i się zarabia za to, co się robi - promowanie marek, fotografia itp. Wydaje mi się jednak, że to baby przeważnie tak negatywnie reagują na prace innych tej samej płci. Mam ogromny problem z nawiązywaniem damskich znajomości właśnie z tego powodu - zazdrości, obgadywania za plecami i tej 'mentalności' jak mówiłaś. Wolę kumplować się z chłopakami, bo w szczególności dziewczyny lubią rzucać się sobie do gardeł.

    Mój blog | Mój fanpage

    ReplyDelete
  5. no dokładnie! osoby, które nie są w "tej branży" nie znają prawdy i tego jak dana osoba się napracuję.

    pisanepasja.blogspot.com- ♥klik♥

    ReplyDelete
  6. Moze nie chodzi tylko o Polskę, ale ogólnie o takie traktowanie osób, które chcą coś zdziałam w niezrozumiały dla prostego człowieka sposob. Niemniej jednak takich ludzi nalezy wyprowadzic z uprzedzenia.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Myślę, że masz rację w tym co napisałaś. Sama mam do tego podejście podobne do Twojego :)
    Zdjęcia wyszły super, bardzo pasuje Ci taki mocny makijaż! :)
    Wesołych i rodzinnych Świąt <3
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  8. Jakże prawdziwie napisany post. Ludzie zazdrościli innym, zazdroszczą i zazdrościć będą - to niestety nieuniknione. Szczerze irytują mnie osoby, które krytykują pracę tych naprawdę ambitnych, a sami nie robią w swoim życiu nic inspirującego. Wielki plus, że poruszyłaś na blogu ten temat.
    Jesli chodzi o stylizację - prosty i minimalistyczny zestaw, ale takie właśnie outifity uwielbiam. Przyjemny, nie za długi i nie za krótki wpis. Super! Pozdrawiam serdecznie :)
    wwhatcanisayy.blogspot.com/2016/03/ulubiony-jeans.html

    ReplyDelete
  9. Święte słowa! Niestety Polacy chyba to dziedziczą we krwi...

    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Śliczne zdjęcia! Zgadzam się z tobą. Nie rozumiem osób, które uważają, że blog to tak naprawdę zabawa przez którą da się zarobić i dostawać trochę ciuszków. Bloggerzy muszą się przy tym wszystkim napracować, aby dojść do tego wymarzonego myślę, że przez wielu z nas celu - jaki jest tzw. sława. Dlatego jeśli chcemy się spełniać, mamy do tego sprzęt i głowę, to nie widzę przeszkody, by tak naprawdę nam to wszystko utrudniać, wyzywając przy tym i śmiejąc się.
    Wesołych świąt, buziaki ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Szczerze mówiąc to idealnie ujęłaś w zdania to co myślę. Zgadzam się z tobą co do słowa. Marzę o zarabianiu poprzez bloga i także liczę się z tym, że na to mam minimalne szanse. Podziwiam osoby, którym się udało, bo to ogromny sukces.

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  12. Mam takie samo zdanie na ten temat. Piękne zdjęcia :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Po pierwsze masz śliczną urodę i świetne zdjęcia. A po drugie całkowicie się z Tobą zgadzam. Sama coś o tym wiem, choć mój blog nie jest o modzie, ale to nie zmienia faktu, jak postrzegane są jakiekolwiek blogerki. Ludzie czasem zadają głupie i dziwne pytania/stwierdzenia... Po co to robisz? Twojego bloga nikt nie czyta... A sami tylko siedzą przed komputerem i oceniają wszystkich dookoła, tylko nie siebie. Przyznam, że to przykre.

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  14. Mnie również okropnie denerwuje wszędzie panująca zazdrość, zawiść i satysfakcja z cudzej porażki, chociaż moim zdaniem i tak jest już dużo lepiej niż kilka lat temu w naszym kraju, śliczne zdjęcia!
    1. paletka nie jest dostępna :( 2. $2.33 3. $0.84 4. $2.37 5. $2.08 6. $0.84
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  15. makijaż i sweter to coś co wpadło mi w oko najbardziej :)

    ReplyDelete
  16. Wiesz, ostatnio obejrzałam jakiś filmik na yt jednej z szafiarek. Jakoś nie byłam zachwycona, ale jak poczytałam komentarze pod tym filmem, to aż mnie zmroziło. Tyle hejtu w jednym miejscu, to jeszcze w życiu nie widziałam... Ludzie potrafią być okrutni i często niestety, takie komentarze nie mają żadnych podstaw. Po prostu "jesteś głupia" i tyle. Czasami się zastanawiam, co oni robią na co dzień? Nie szkoda im czasu na takie szerzenie nienawiści?

    ReplyDelete
  17. Nigdy nie rozumiałam ludzi, którzy wypowiadają się na jakiś temat nie mając o nim pojęcia. Ignorancja. Ludzie, którzy uważają, że blog to taka mała pierdółka, co można sobie jednym kliknięciem założyć i od razu otrzymywać benefity. W życiu nie ma nic za darmo, a sam blog kosztuje dużo czasu, własnego wkładu, pomysłów, nieczęsto pieniędzy. Ludzie najchętniej tylko by siedzieli i wyrażali swoją niechęć do osób, które w przeciwieństwie do nich coś osiągnęły. Cudowna mentalność z nich strony.
    Zdjęcia są piękne, naprawdę urzekło mnie jedno czarno-białe, na którym idealnie podkreślona została faktura swetra (takie moje małe dziwadztwo, patrzeć na detale zdjęć) :)
    Tak cudownego bloga dawno nie widziałam, przede wszystkim nasuwa się jedno słowo - jakość! Z przyjemnością zostawiam obserwację.

    www.boroviecka.pl (KLIK)

    ReplyDelete
  18. Takie krytykowanie rzeczywiście jest bezsensowne i często spotykane w naszym kraju, niestety ;/
    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Też nie rozumiem, jak czasem ludzie najeżdżają na np. blogerki modowe. Mówią, ze one nic nie robią i tylko pokazują swoją twarz. Ale to nieprawda.Ludzie nie zdają sobie sprawy, ile trzeba się napracować żeby prowadzić dobrego bloga.

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    ReplyDelete
  20. Polacy tacy są... też bardzo tego nie lubię, czasami zawiść przemawia przez nasz naród :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  21. Niestety muszę zgodzić się z twoją opinią.
    P.S śliczne zdjęcia.

    ReplyDelete
  22. Dokładnie tak jest, nie każdy Polak tak ma ale niestety zdecydowana większość... "Mi sie nie udaje to czemu mu moze" i teksty "skąd on ma tyle pieniędzy" oraz narzekanie ze jaka to Polska zła i nie dobra, ale do cholery jasnej nikt ich tu nie trzyma... Niestety ale Polacy są specyficzni, powoli to sie zmienia nowe pokolenie inaczej myśli :) świetny post !!
    Pozdrawiam
    Katihuu.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Myślę, że nie tylko w Polsce tak jest. Są ludzie, którzy zgadzają się na wszystko i kończą przed biurkiem, dzień w dzień wykonując pracę, której nienawidzą. I są ludzie, którzy nie wybierają byle czego, chcą być najlepsi w tym co kochają robić i dostawać za to pieniądze. Praca powinna sprawiać przyjemność i właśnie dlatego ten pierwszy zazdrości temu drugiemu. Bo nie dość, że lubi robić to co robi, to jeszcze zarabia więcej niż on. Czy ktoś by tak nie chciał? Ja bym tak chciała i mam nadzieję, że mi się uda. Jednocześnie podziwiam i kibicuję wszystkim tym ludziom, którzy całkowicie potrafią oddać się swojej pracy. :)

    Pozdrawiam,
    http://kozlovskaiza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Wspaniały post! Świetne zdjęcia i stylizacja!


    Jeśli jesteś zainteresowana wspólnym obserwowaniem - zaobserwuj mnie i napisz w komentarzu ;) Wtedy zaobserwuje twój blog!
    Pozdrawiam Wiktoria z bloga Book Written Rose. Zapraszam ❤

    ReplyDelete
  25. Wow! Świetny blog i post, bardzo wartościowy i przyjemnie się go czyta! Stylizacja też cudowna, zdjęcia są mega, a ty jesteś bardzo śliczn! Obserwuje :)
    Zapraszam do siebie i zachęcam do obserwowania i komentowania :)
    Mój blog [KLIK]

    ReplyDelete
  26. Świetny post :) Dobrze, że poruszasz takie tematy. Miło sie czyta coś mądrego ;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    ReplyDelete
  27. Często blogerki słyszą docinki typu "ja też założę swojego bloga i będę dostawać za darmo ciuchy!".
    Niestety takie osoby nie do końca wiedzą ile pracy trzeba włożyć w prowadzenie faktycznie dobrej strony.

    ReplyDelete
  28. Zgadzam się i mam takie samo zdanie jak Ty.

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. pwiem tak - jak dla mnie bloggerka modowa jako zawód wykonywany przez np Maffashion czy J. Mercedes to zawód właściwie niepotrzebny. ALE skoro ludzie to oglądają to oznacza, że popyt jest czyli podaż w postaci nowych bloggerek będzie, a więc takie zawody będą istnieć:)


    Zapraszam na BlondBlog.pl

    ReplyDelete
  30. Ja również nie rozumiem mentalności tych ludzi, nie dostaje się pieniędzy za nic. Zawsze trzeba coś poświęcić, a hejterzy którzy tego nie rozumieją..Aż szkoda słów.
    Bardzo fajny post i śliczne zdjęcia :) <3
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Zgadzam się, mi też przeszkadza polska zazdrość, która objawia sie wszędzie gdzie to tylko możliwe..

    Amiliaza.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Polacy generalnie mają taką tendencję, że cieszą się gdy komuś coś nie wyjdzie, a gdy ktoś coś osiągnął - będą go krytykować.
    Ceny produktów: 1. US$ 2.44, 2. US$ 2.33, 3. US$ 0.84, 4. US$ 2.37, 5. US$ 2.08, 6. US$ 0.84
    grochowska.wordpress.com

    ReplyDelete
  33. Niestety takie zachowania sa coraz częstsze a wyeliminowanie ich z polskiego społeczeństwa równa się z cudem :/ Czasami przez ludzi umie przemawiać okropna zazdrość, ale szczerze troche się nie dziwie. Moze byc tak ze krostek próbował w branży modowej ale zwyczajnie mu nie wyszło, powinien kibicować innym, ale kto tak teraz robi? Wolą się zemścić i zrobić tak aby te inne osoby nie dostały tej szansy o ktora oni walczyli, takie sytuacje sa strasznie przykre :/ Bardzo podobają mi sie twoje makijaże i z wielka chęcią zobaczyłabym lub przeczytała jak je robisz :3 moj blog

    ReplyDelete
  34. Modelki to już w ogóle nie powinny się też rozbierać do zdjęć itd
    Tak samo zazdroszczą aktorom, grr :c
    A blogerki najlepiej nie powinny mieć sponsorów i w ogóle być.
    Pięknie wyglądasz ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  35. Do blogerów nic nie mam, bo sama siedzę w blogosferze. Ale nie zdzierżę celebrytów, którzy naprawdę nic nie osiągnęli, a zgarniają hajs...

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.