January 23, 2016

To ty wybierasz jakim torem idziesz


Kiedyś, jakimś trafem, wpadło do mnie pytanie: "czy uważasz, że nasze życie jest już z góry zaplanowane?". Niby banalnie proste pytanie, ale kiedy zaczęłam się nad tym zastanawiać uznałam, że można je rozpatrzyć na wiele sposobów. Wydaje mi się, że ścieżka, którą idzie każdy z nas napewno jest w jakiś sposób zapisana, ale czy to nie oznacza, że możemy sprawić, żeby stała się lepsza, przepełniona ciepłem? Od jakiegoś czasu jestem naprawdę szczęśliwą osobą. Miewam złe dni, kiedy moje poduszki są już brudne od tuszu do rzęs i mokre od łez, ale każdy z nas ma do tego prawo. Z początków gimnazjum pamiętam tylko tyle, że każdy mały problem sprawiał mi przykrość i powód do załamania się. Wydaje mi się, że kiedy ktoś nie walczy, nikt, ani nic nie przekona go do tego, że za jakiś czas będzie lepiej. Czas postanowić sobie, że twoje życie nie będzie już nudną, ponurą monotonią. Staraj się przeżyć każdy następny dzień ciekawiej niż poprzedni. Staraj się wprowadzać małe zmiany jak np. ubranie kolorowej koszulki, zakładając, że zwykle ubierasz czarne :) Po szkole idź na spacer w miejsce, do którego zawsze chciałaś pójść. Jeśli jesteś przy kimś z przyzwyczajenia - wyjaśnij to. Jeśli nie czujesz się przy kimś szczęśliwy - skończ z tym. Jeśli jednak chcesz walczyć - walcz. To ty wybierasz czy wolisz być szczęśliwym człowiekiem. Bądź z ludźmi, przy których czujesz się doceniany. Rób rzeczy, które kochasz robić. Jeśli czujesz się ograniczany przez rodziców do tego stopnia, że nie pozwalają ci na wyjście z przyjaciółmi na łyżwy - porozmawiaj z nimi. Jestem w stanie zrozumieć różne rzeczy.. Konflikt pokoleń robi swoje, ale za 15 lat nikt nie będzie miał czasu, żeby regularnie wychodzić z przyjaciółmi. Pojawią się inne obowiązki, rodzina, poważniejsza praca. Uważam, że teraz (właśnie w tym okresie czasu) jest moment, w którym musimy się wyszaleć. Może ograniczanie swoich dzieci opiera się też na małym zaufaniu... Nie mi to oceniać, jednak na moim przykładzie muszę wam powiedzieć, że jeśli rodzice wam ufają, mają mniejszy problem z tym, aby wypuszczać was z domu na dłużej i dawać wam większą samowolkę. Nie chcę was namawiać, żebyście się buntowali, ale wydaje mi się, że proszenie się kilka razy o coś jak wyjście z przyjaciółmi jest lekką przesadą. Moim zdaniem jest czas na obowiązki i przyjemności. Może mam taki charakter, walczę o swoje, nawet jakbym miała się z kimś nieźle pokłócić. Jednak zawsze staram się iść za tym, co podpowiada mi serce. Chce, żeby moje plany, marzenia się stałe realizowały. Wybieram kolejne ścieżki, które chcę wypróbować. Nikt mnie nie ogranicza, a to jest niesamowite. :) Jeśli postanowiłeś się w jakiejkolwiek kwestii poddać, to znak, że czas powrócić. A to możesz zrobić zawsze. Buziaki x 


Przygotowałam dla was moją zimową wishlistę z pewnego sklepu :) Jeśli chcecie załapać się jeszcze na przegląd blogów zapraszam do podania cen poniższych produktów w komentarzu x 

51 comments :

  1. Świetne zdjęcia i przyjemny w czytaniu tekst. :)
    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  2. O, widzę, że mamy takie samo zdanie! Ostatnioo tym wlasnie pisalam :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Oj tak- starajmy się zmieniać naszą ścieżkę na lepszą i przyjemniejszą. Starajmy się iść przez nią z uśmiechem i podniesioną głową, walczmy o dobre wspomnienia:) Pięknie napisane, kochana.
    Zdjęcia bardzo mi się podobają:)

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    ReplyDelete
  4. Piękne zdjęcia i śliczne paznokcie <3

    ReplyDelete
  5. To pytanie w pierwszej linijce jest bardzo ciekawe i trochę żałuję, że nie zagłębiłaś się jeszcze bardziej w ten temat, bo z chęcią poznałabym Twoje zdanie. W każdym razie post i tak mi się podobał, bo przypominasz o rzeczach, o których najczęściej się zapomina i to się ceni :)

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. W moim przypadku rodzice nigdy nie mają problemu z "wypuszczeniem" mnie z domu :) Na przykład dzisiaj nocuję u przyjaciółki ;)
    1 - 19.36$
    2 - 8.99$
    3 - 3.67$
    4 - 6.66$
    5 - 7.14$
    6 - 5.80$
    7 - 6.67$
    8 - 9.88$
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    ReplyDelete
  7. możliwe, że nasze życie jest już zaplanowane, ale masz rację, trzeba je ozdabiać... :)

    wercziandweeerczi.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Zdjęcia są cudne <3 Ciekawy temat poruszyłaś.
    ceny ubrań: 1.$19,39 2.$8,99 3.$3,67 4.$6,66 5.$7,14 6.$5,80 7.$6,67 8.$9,88
    mój blog http://agnieszkajedrzejewska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Wspaniały post, masz rację każdy może zmienić ścieżkę swojego życia na lepszą wystarczy chcieć ;)
    Ps. Piękne zdjęcia zrobione w jednym z lepszych nowoczesnych plenerów w Kielcach ;)

    http://ilonakasprzycka.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ja również przez gimnazjum zupełnie się zmieniłam. Każda sytuacja kreuje naszą osobowość :)

    ReplyDelete
  11. Mam bardzo podobny pogląd na ten temat. Uważam że każdemu z nas zapisana jest jakaś droga w życiu, ale to nie działa w ten sposób, że nic nie można zmienić. Bardzo dużo zależy od nas samych :)
    Śliczne zdjęcia <3
    1 - 19,36$
    2 - 8,99$
    3 - 3,67$
    4 - 6,66$
    5 - 7,14$
    6 - 5,80$
    7 - 6,67$
    8 - 9,88$
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Od pewnego czasu coraz mniej jestem "ograniczana", pozwala mi sie na o wiele wiecej niz przedtem i przyznaje ci racje to jest świetne uczucie :3 moj blog

    ReplyDelete
  13. Ja staram się robić jak najwięcej żeby moje życie stało się lepsze. Od spacerów,= w ciekawe miejsca, do trudnych rozmów :)

    miss-and-jess.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Ja mam z rodzicami bardzo dobre kontakty i nie jestem ograniczana :).
    Również jestem typem, który walczy o swoje i wyraża swoje zdanie ;)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  15. Ostatnio szukam tej swojej ścieżki w życiu, ale wciąż trafiam na nie te. Nie umiem w tym wszystkim odnaleźć siebie i się gubię w labiryncie życiowych dróg. Mam nadzieję, że w końcu trafię na tą odpowiednią. :)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Też uważam, że to właśnie teraz jest ten czas. Czas na zabawy i wszelakie szaleństwa- oczywiście bez przesady, haha! :D
    Piękne zdjęcia <3
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  17. Mądrze napisałaś, teraz jest czas by zaszaleć ;)
    Pozdrawiam :***
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Ja zastanawiałam się niedawno nad tym tematem :) Staram się robić wszystko,by moje życie było lepsze, ale swojego toru jeszcze nie znalazłam!
    Mój blog - klik!

    ReplyDelete
  19. Niektórzy za bardzo uważają się za dorosłych,a atak naprawdę jesteśmy jeszcze dziećmi :)
    Pozdrawiam, www.juullkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Masz sporo racji w tym co napisałaś :) Ja cały czas staram się walczyć o swoje szczęście!
    Ale cudowne zdjęcia! Masz przepiękne włosy, tylko pozazdrościć!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  21. To prawda, że jak rodzice mają do nas zaufanie, to pozwalają nam na trochę więcej, śliczne zdjęcia!
    19.36 8.99 3.67 6.66 7.14 5.80 6.67 9.88
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  22. Świetnie napisane! To właśnie my decydujemy o swoim losie.
    Śliczne zdjęcia.
    tyglysia.blogspot.com(KLIK)

    ReplyDelete
  23. Super post, trudno jest odnaleźć tą jedną, właściwą drogę :)
    Śliczne zdjęcia ;*
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  24. Świetne zdjęcia!
    Super piszesz, masz rację. Powinniśmy walczyć o swoje. Żyjemy tu i teraz, i to powinno nas motywować do działania.
    Pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokładnie, idealne podejście ;) Buziaki x

      Delete
  25. Wszystko w jakiś sposób jest gdzieś zapisane, bo przecież nic nie dzieje się bez powodu :)
    1-$19,36
    2-$8,99
    3-$3,67
    4-$6,66
    5-$7,14
    6-$5,80
    7-$6,67
    8-$9,88

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Idealna sceneria na zdjęcia <3

    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Bardzo podobają mi się twoje zdjęcia ! Widać w nich ile pracy w to wkładasz :) Co to posta super !
    Zapraszam ;)
    http://ameeeeelka.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Trafiony temat na post!
    Sesja jest cudowna i pozdrawiam. :D

    http://klaudiajoniak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Dobre pytanie :) Ja uwazam, ze tak nie jest to kazdy jest kowalem swojego losu :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  30. Masz cudownego bloga <3 Uwielbiam twoje posty !
    Zapraszam : http://alexxis.pl

    ReplyDelete
  31. Masz rację! Powinniśmy walczyć :)

    ZAPRASZAM DO MNIE
    http://normalbutdidnot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Bardzo dobrze napisane! Mam ostatnio bardzo podobne myśli. Ja ostatnio denerwuję się na to, ze jestem bardzo ograniczana przez szkołę która powoduję u mnie ogormny stres dlatego postanowaiłam troche wyluzować i zająć się w końcu sobą :) genialne zdjęcia!
    www.onlydreams.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnie szkoła też mega stresowała, ale tak jak ty trochę odpuściłam i podchodzę do wszystykiego na luzie :)

      Delete
  33. wydaje mi się, że bycie szczęśliwym to najważniejsze co może być, trzeba do tego dążyć za wszelką cenę, ja kiedyś myślałem, że bycie szczęśliwym to tylko same dobre rzeczy, pełno uśmiechu, radości. później w moim życiu nastąpił okres problemów w szkole przez co dostałem momentalnego spadku szczęścia i pogrążyłem się w smutku. teraz czuje taki spokój, który wydaje mi się być szczęściem, takim prawdziwym, gdzie smutek równoważy się z wesołymi rzeczami i jestem po prostu ustatkowany, spojony, cały czas rozwijam pasje, robię tylko to co sprawia mi przyjemność, to co lubię, nawet uczyć się przestałem, hah :D oczywiście nie całkowicie, bo oceny mam dobre na tyle żeby w jakimś stopniu mnie to mnie satysfakcjonowało :) bardzo ładny post, refleksyjny :)
    MOJ BLOG

    ReplyDelete
  34. Umiesz motywować:) Poza tym zazdroszczę Ci urody! Takie piękne włosy aaa! ♥
    zperspektywypatrycji.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. fajne zimowe zdjęcia ;)

    http://skcreateanddesign.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Masz rację. To my wybieramy swoją drogę ;)
    Cudne zdjęcia ♥

    ReplyDelete
  37. Wszystkie zdjęcia na Twoim blogu tworzą taki magiczny klimat :D
    Mój blog ♥

    ReplyDelete
  38. Podoba mi się twój blog, bo piszesz o czymś konkretnym, a nie tylko wstawiasz swoje zdjęcia, oczywiście nie mówię, że tamte blogi są złe, ale takie dużo bardziej przypadły mi do gustu. Odnośnie tematu posta to jest on bardzo powszechny i sam się z nim borykam, może nie wychodzi mi to tak dobrze jak Tobie, ale już jest lepiej. Wiadomo, każdy rodzic jest inny, niezależnie od wieku ;) Miło by mi było gdybyś odwiedziła mojego bloga, bo jesteś osobą inteligentną i mądrą, a takich czytelników to ze świecą szukać. Pozdrawiam :)
    nietypowelekcje.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Jeżeli mowa już o przyszłości, ja swoją planuję już od dawna, i mimo wielu głosów szeptających gdzieś za plecami, że obrana przeze mnie droga jest zła, brnę w to dalej bo sama wiem, co dla mnie najlepsze :)

    Buziaki!

    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  40. Życie zależy tylko od nas i czy odniesieniu w nim sukces też zależy od tego ile będziemy pracować nad nim. Każda ścieżkę kreujemy sami bo to my dokonujemy wyborów i tego kim będziemy. Ważne jest to by zawsze podążać ta ścieżka w której będziemy sobą i będziemy szczęśliwi.
    1-$19,36
    2-$8,99
    3-$3,67
    4-$6,66
    5-$7,14
    6-$5,80
    7-$6,67
    8-$9,88

    *Bykocur*

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.