July 1, 2015

darmowe ciuchy - powod pisania

Zaczęłam pisać z powodu współprac, piszę dla współprac i będę pisać dla współprac.

Witam. Jeżeli trafiłeś tutaj, bo pomyślałeś, że kolejna nastolatka chcę wypierać się pisania dla korzyści, to z jednej strony bardzo dobrze, bo chcę pokazać Ci, że tu nie ma się z czego wypierać. Nie chcę się w żaden sposób tłumaczyć. Gdybym chciała w ogóle bym tutaj o tym nie pisała. Wpadłam jednak na pomysł, żeby pokazać jak ten cały blogowy biznes wygląda z mojej strony... W lutym 2016 roku, mój blog będzie obchodził swoje 3 urodziny, w co w ogóle trudno mi uwierzyć. Pamiętam jak zaczynałam, a moje początki naprawdę były trudne. Blog praktycznie w ogóle się nie rozwijał, nie tak jak te "teraźniejsze blogi". Przecież teraz wystarczy wyszukać na Facebook'u grupę blogerów i wpisać w poście "obserwacja za obserwację". Już teraz robiąc zdjęcia kamerką internetową, obrabiając je potem w jakże kultowym już programie Retrica i przeklinając w postach, możesz mieć nawet 300-400 osób, które i tak nigdy nie weźmie twojego bloga na poważnie! Mam tylko jedno pytanie.. Po co to? Kiedy zakładałam bloga nie wpadłabym na to, że można w jakiś sposób na nim zarabiać, np. w postaci darmowych ubrań, butów, itd. W wakacje, w tamtym roku napisała do mnie pierwsza firma (shein). Oczywiście muszę przyznać, że byłam naprawdę z siebie dumna, bo to oznaczało tylko to, że komuś spodobało się to, co robię. Z resztą, każda dziewczyna lubi niespodzianki, prezenty. Jest to również w pewnym sensie dla nas wynagrodzenie. Nie zarabiam na blogu tzn. nie pobieram żadnych korzyści pieniężnych. Dostaję paczki. Staram się robić wszystko jak najlepiej i nie mam problemu z tym, że dostaję coś kiedy się staram. Czuję, że na to zasługuję. Nie chcę, abyście pomyśleli, że jestem egoistką, ale często blogowanie nie jest prostą sprawą. W imieniu wszystkich blogerek mogę powiedzieć, że my też mamy codzienne obowiązki, życie i własne wahania. Wahania wobec bloga również. Pisanie wymaga wielu poświęceń. Możecie zauważyć, że ostatnio staram się wstawiać posta średnio co 2-3 dni. Czasem po prostu czuję, że zostawiam was z niczym i staram się dodawać bardzo często jakieś nowe wiadomości, żebyście ode mnie nie uciekli, haha. Mimo wszystko bardzo to lubię. Mam oryginalne hobby, którego nikt wśród moich przyjaciół nie ma. Jeżeli jakąkolwiek blogerkę trzymają przy pisaniu współprace to szczerze jej współczuję.. i ogólnie średnio to rozumiem. Dla mnie to odskocznia, mój własny kąt w internecie. Robiąc coś staram się nie myśleć o wynagrodzeniu i dlatego czuję się prawdziwa. Współpracę są fajne, póki nie stają się one waszym priorytetem. Tym zdaniem zakończmy ten post ;) 

Koszulka: klik

Zasady są jak zwykle mega proste. Podajecie ceny rzeczy u góry! Nie musicie podawać wszystkich, ale to zwiększa waszą szansę na umieszczenie w następnym poście. Wybieram blogi raczej mało popularne, które w jakiś sposób przyciągną moją uwagę :) 

46 comments :

  1. Świetny post i cudne zdjęcia! :*
    olapajakblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Moim zdaniem korzyści powinny czerpać blogerki, które wkładają duże zaangażowanie w bloga. Jeśli chodzi o obserwatorów to nie zawsze liczba jest równa aktywności. Dużo osób obserwuje innych tylko ze względu na odwzajemnienie obserwacji.
    Buziaki, aleksandraq.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Idealne podsumowanie! "Współprace są fajne dopóki nie staną się waszym priorytetem".
    Świetnie opisałaś "problem" współprac, bo pokazałaś to z 2 stron. Nie możemy pisać tylko dla nich, ale z drugiej strony dlaczego miałybyśmy je odrzucać, skoro są taką "nagrodą" za trud włożony w bloga. Świetnie to ujęłaś.

    Piękne zdjęcia i stylizacja.
    Obserwuję i pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  4. Hmm w sumie to racja. Kiedy myślę sobie o takich osobach, które głównie skupiają się na współpracach, to zielonego pojęcia nie mam o czym one mogą pisać na swoim blogu. :D Ja traktuję to jako dodatek i odciążenie portfela. Co jak co, ale to pomaga kiedy ma się problemy finansowe. ^-^

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    ReplyDelete
  5. sliczne zdjecia! dla mnie wspolprace sa troche jak nagroda, a najbardziej się cieszę, jak inni to doceniają, że firmy same juz do mnie piszą ;))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Masz przeogromną rację. Na sam widok 'obs za obs' już mi nie dobrze, bo to przecież... Głupie? Sama nigdy tego nie zrobiłam i nie zrobię, czekam na prawdziwych czytelników. Co do współprac, to mam takie samo zdanie jak Ty, że dostawanie czegoś to dodatek.
    Jak zawsze śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam :)
    Mój blog :) klik

    ReplyDelete
  7. Darmowe ubrania to nagroda dla blogerek, które ciężko pracują. Zdobycie tylu czytelników nie jest proste. Ale dla osób, które się "sprzedały" nie ma miejsca na mojej liście obserwowanych blogów. Bo ciągłe proszenie o kliki zamiast ciekawego postu nie jest fair w stosunku do czytelnika :).
    1 - $19.00
    2 - $8.99
    3 - $ 9.99
    4 - $12.83
    5 - $9.99
    6 - $ 8.99
    7 - $14.33
    8 - $12.67

    Pozdrawiam i od jakiegoś czasu obserwuję,
    Do what you love - klik

    ReplyDelete
  8. Cudne zdjęcia! Ja zaczynając blogować również nie wiedziałam, że istnieje coś takiego jak współpraca, czy czerpanie korzyści :).

    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Nie warto pisać bloga, tylko ze względu na współprace. Blog to świetna sprawa, jeżeli pisz się go prawdziwie i z pasją, to zawsze zostanie to docenione :)
    Super zdjęcia! :*

    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG - KLIIK:)!

    ReplyDelete
  10. US$19.00, US$8.99, US$9.99, US$12.83, US$9.99, US$8.99, US$14.33, US$12.67
    Cudowne zdjęcia :) Od dawna szukałam takiej białej spódniczki! ♥

    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Śliczne zdjęcia:
    Ceny rzeczy:
    1--> $19.00
    2--> $8.99 <3
    3--> $9.99
    4--> $12.83
    5--> $9.99
    6--> $8.99
    7--> $14.33
    8--> $12.67
    Pozdrawiam i życzę dalszych wspólprac. Super napisałaś ten post : "Współpracę są fajne, póki nie stają się one waszym priorytetem" Taka prawda :*
    http://blossomhero.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. ja dostalam pierwsza propozycje wspolpracy po roku prowadzenia bloga i bylam naprawde bardzo zdziwiona! mtslalam ze bede musiala na to czekac jeszcze przynajmniej pol roku/rok! po zastanowieniu zgodzilam sie, ale szybko ja zakonczylam, poniewaz nie odpowiadaly mi jej warunki :) stwierdzilam, ze duzo bardziej szanuje moich czytelnikow niz chce dostawac jakiesz paczki! kazda propozycje wspolpracy rozpatruje bardzo dlugo, a zgadzam sie na okolo 1 na 10 :) nie chce zatracic przyjemnosci z blogowania, jest do dla mnie najwazniejsze, a ciuchy? sprawa zbyteczna! gdybym nie chciala rozwijac bloga w tym kierunku prawdopodobnie nie zgodzilabym sie wcale…

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  13. Cudne zdjecia i ladnie podkrecilas wlosy :) pamietam jak kiedys napisala do mnie dziewczyna na fb, ze mam juz prawie 200 obserwatorow i ze moge napisac do np. shein bo ona juz tak zrobila i prosila mnie o popularne "kliki". Powiem szczerze, ze poczulam sie lekko oburzona :) moim glownym celem nie jest dostawanie paczek, ale pisanie do ludzi i dzielenie sie moimi przemysleniami :)
    patrycja-paulinaa.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  14. Post bardzo mi się spodobał, poruszyłaś temat dosyć ważny moim zdaniem ponieważ teraz dużo osób zakłada blogi po to by dostawać coś za pisanie.
    A ceny to:
    1.19,00$
    2. 8,99$
    3. 9,99$
    4. 12,83$
    5. 9,99$
    6. 8,99$
    7. 14,33$
    8. 12,67$
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. wow, jakie masz piękne włosy :) bluzka fajowa, bardzo mi się takie podobają :) super!

    ReplyDelete
  16. ja bloga prowadze prawie rok, i nie mam nic przeciw współpracom, jeśli nie piszę się tylko dla nich, mi może uda się taka współpraca, poniewać jedna firma napisała do mnie i chyba spróbuje. 19$ 8,99$ 9,99$ 12,83$ 9,99$ 8,99$ 14,33$ 12,67$

    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/
    mój blog

    ReplyDelete
  17. Współprace to dobry pomysł na dobry zarobek :) Jeżeli ktoś prowadzi bloga z pasji i przy okazji trafi mu się jakaś współpraca to jasne, czemu nie?! Jednak bezsensem dla mnie jest prowadzić bloga tylko i wyłącznie po to, by podejmować współprace i reklamować na nim zdobyte produkty... To mija się z celem. nie na tym polega blogowanie ;) Na marginesie masz bardzo ładne włosy! :)

    ReplyDelete
  18. Śliczne włosy i koszulka ;) Zgadzam się z Tobą co do współprac ;)

    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam KLIK

    Nowy post KLIK

    ReplyDelete
  19. śliczne zdjęcia <3

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Super post, bardzo mądrze napisany :)
    Śliczne zdjęcia ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Świetne zdjęcia! A co do posta masz rację. Współprace nie są niczym złym dla osób które robią to co kochają a nie tylko dla darmowych ciuchów. ;)

    http://green0floor0.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Jeżeli natknę się na jakiegoś bloga i widzę, że co drugi post to wishlista lub coś w tym stylu, to od razu wychodzę, bo widzę, że tej osobie nie zależy już na pisaniu :) cudowne zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Co do rzeczy, to bardzo fajne wybrałaś :)
    1. $19.00 2.$8.99 3.$9.99 4.$12.83 5.$9.99 6.$8.99 7.$14.33 8.$12.67
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Masz rację, współpraca powinna być nagrodą za pracę blogera, a nie jego priorytetem :)

    jully-blog.blogspot.com [KLIK]

    ReplyDelete
  25. Zgadzam sie z toba w 100%
    Kiedy po prostu robisz to co kochasz to wynagrodzenie przychodzi samo :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Moim zdaniem nie ma czego współczuć takim osobom, które robią takie rzeczy. Podjęły taką beznadziejną decyzję, a ja to potępiam. Ja także zakładając bloga kompletnie nie myślałam o korzyściach, w 2011-2012 było to dla mnie niewyobrażalne. Potem było niewyobrażalne to, że ja też mogłabym coś dostawać. A jednak tak się stało, dostałam jedną paczkę. I... mam dosyć! Na pewno nie będę pisać do żadnej firmy i prosić się o współpracę. Dla mnie to jakieś nienaturalne, dziwne i wgl. Nie pasuje to do mnie i mojego bloga.

    _______________
    MY-LIFE-MY-TROUBLES.BLOGSPOT.COM
    WSZEDZIEKSIAZKI.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  27. Bardzo mądry post :) Zgadzam się z Tobą w tym co mówisz :)

    ReplyDelete
  28. Niektórzy uważają, że blogowanie to taka prosta sprawa i że nie kosztuje nas nic wysiłku.. Ale cóż.. Przynajmniej my wiemy jak jest naprawdę :) Ja nie uważam współpracy za nic złego, wręcz przeciwnie! Współpraca to element docenienia naszej pracy. Pozdrawiam, www.polinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Idealnie to napisałaś,,, teraz obs/obs i takie osoby mają 1k obserwatorów i 37477474 współprac :)))
    poleksandra.blogspot.com KLIK

    ReplyDelete
  30. Ślicznotka <3
    Ja mam bloga już prawie 3 lata. Przez pierwsze 2 nie wiedziałam co to współpraca, dopiero około pół roku temu dostałam propozycję pierwszej i do tej pory utrzymuje ją z jednym-dwoma sklepami, nie szaleje. Bloga piszę dla przyjemności :)
    A co do blogów założonych tylko dla współprac..I tak nie przetrwają.
    Ceny:
    19$
    8,99$
    9,99$
    12,83$
    9,99$
    8,99$
    14,33$
    12,67$
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Teraz na prawdę coraz więcej blogerek piszę o współpracę od razu po założeniu bloga... maskara! Cudne zdjęcia!

    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀
    Pozdrawiam, Steffy!

    ReplyDelete
  32. Przecudnie wyglądasz! :3 Nie którzy nie zdają sobie sprawy, jak ciężkie bywa czasem blogowanie.
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Szczerze przyznam, że jest to naprawdę świetny blog. Przyjemnie się czyta, do tego zdjęcia! Jak najbardziej na plus :)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam monshevogue.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  34. Ta spódniczka jest przepiękna *_*

    http://agnieszkaboczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Fajnie opisane, pierwszy raz trafiłam na TAKI post, chociaż czytałam wiele notek na ten temat. Nudnym byłoby widzieć na każdym blogu post: "Klikajcie w linki, bo dostałam współpracę", dlatego tylko ci, którzy rzeczywiście sobie na to zasłużyli powinni korzystać z tego typu wynagrodzeń za swoją pracę i trud włożony w prowadzenie własnej strony.

    Pozdrawiam, Klaudia

    ReplyDelete
  36. Smutne jest to, że niektórzy właśnie dla tych współprac piszą blogi.

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Cudowne zdjęcia, prześlicznie wyglądasz! :*
    Oczywiście się z tobą zgadzam. Skoro robimy to co kochamy to czemu nie możemy mieć z tego korzyści. :)
    Według mnie zakładanie bloga tylko dla współprac jest bezsensu.

    Mój blog, zapraszam- kliknij✿

    ReplyDelete
  38. +
    1. $19.00 | 2. $8.99 | 3. $9.99 | 4. $12.83 | 5. $9.99 | 6. $8.99 | 7. $14.33 | 8. $12.67
    Tego nie udostępniaj :D
    Mój blog, zapraszam- kliknij✿

    ReplyDelete
  39. Fajne napisane :)
    Ja też myślę, że jeśli ktoś jest dobry i prawdziwy w tym co robi, to takie wynagrodzenie w postaci współprac jest w porządku!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  40. Darmowe ubrania to nagroda dla blogerek, które ciężko pracują.
    Ja dostalam propozycje wspolpracy niedawno ale jej jeszcze ni eprzyjelam bo stwierdzilam ze jak na razie nie potrzebuje tego i poczekam az bede miec chociaz ponad 100 obserwatorow ♥

    Mój blog - kilk! ♥

    ReplyDelete
  41. Nie lubię jak inni uważają, że blogerka mająca jakąś wspólprace robi to tylko dla darmowych ciuchów :/
    Ja sama dostałam z przyjaciółką (obie dostałyśmy) propozycję współpracy z dresslink i uważam, że to wyróżnienie, bo żadna z Nas się o nią nie prosiła :]
    Ceny:
    1- 12.83$
    2- 9.99$
    3- 8.99$
    4- 14.33$
    5- 12.67$
    6- 19.00$
    7- 8.99$
    8- 9.99$
    Mam nadzieję, że nie pomieszałam cen :D

    Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/2015/06/dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w poście z dresslink? To dla mnie bardzo ważne :]

    ReplyDelete
  42. Na początek moja opinia:
    Cudowne zdjęcia, do tego prawdziwy tekst który czytało się bardzo płynnie i miło :)
    Na koniec ceny:
    1) $19
    2) $8.99
    3) $9.99
    4) $12.83
    5) $9.99
    6) $8.99
    7) $14.33 - uwielbiam te kimono *.*
    8) $12.67
    9) $13.50
    Obserwuję & Zapraszam do mnie
    www.kosmezyka.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Świetne zdjęcia. Ja nie rozumiem osób, które prowadzą bloga tylko dla współpracy i w żadnym wypadku do nich nie należę :)
    Ceny:
    1. $19.00
    2. $8.99
    3. $9.99
    4. $12.83
    5. $9.99
    6. $8.99
    7. $14.33
    8. $12.67
    9. $13.50
    Obserwuję :)
    http://magicloony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Moim zdaniem korzyści powinny czerpać blogerki, które wkładają duże zaangażowanie w bloga. Jeśli chodzi o obserwatorów to nie zawsze liczba jest równa aktywności. Dużo osób obserwuje innych tylko ze względu na odwzajemnienie obserwacji.

    Buziaki, obserwuję ;*
    LA PETITE WORLD

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.