January 17, 2015

Posty od podszewki

Wiem, że przygotowany przeze mnie post jest dość popularny w polskiej blogosferze, ale parę dziewczyn o niego prosiło, więc stwierdziłam, że będzie fanie zdradzić wam kilka szczegółów o tym, jak przygotowuję post albo gdzie robię zdjęcia. Jeżeli chcielibyście zobaczyć jak tworzę posta, zapraszam do przeczytania!
Zaczyna się oczywiście od pomysłu. Trzeba znaleźć swoje miejsce, gdzie będzie się szukać inspiracji. Mój blog skupia się bardziej na zdjęciach niż na postach DIY, czy poszczególnych postach tematycznych. Lubię opisywać wam mój dzień, więc z reguły nie potrzebuję większych do tego inspiracji, ale jeżeli już nadejdzie czas kiedy chcę coś głębszego przekazać, szukam inspiracji w moich przyjaciołach. Niektórzy czasem sami podsuwają mi pomysły. Inspiruję się zdjęciami na instagramie, lookbook'u, oraz na różnych blogach, które sama czytam. Musicie wiedzieć, że oprócz bloggerki jestem też wierną czytelniczką! Sama nie zliczyłabym blogów, które aktualnie odwiedzam. Od bardziej doświadczonych bloggerek podłapuję pozy, mimikę twarzy i inne małe detale. Staram się być coraz bardziej profesjonalna w tym co robię :) Swoje pomysły warto zapisać w notesie.
instagramy Julii Janulewicz i Jessicy Mercedes Kirschner
Na moim blogu widujecie zdjęcia z różnych miejsc. Staram się wybierać miejsca, w których zdjęć jeszcze nie robiłam, chociaż w moim mieście jest to niezwykle trudnym zadaniem. Musimy pamiętać, że plener do zdjęć musi być po prostu ładny. Nie liczy się tylko to co widzimy z przodu, ale też to co znajduje się za nami. Niezawsze jednak dopisuje pogoda. Ja akurat mam niesamowitego pecha do wybierania terminów na zdjęcia. Albo wieje, albo pada deszcz. W takich momentach, warto jednak zostać w domu! Mój pokój na moje życzenie parę lat temu został pomalowany na biało. Możecie się śmiać, że bloggerka bez białego pokoju to nie bloggerka, bo już słyszałam takie żarty, ale jest to naprawdę korzystne dla zdjęć. Kiedy świeci słońce, mój aparat potrafi zrobić naprawdę świetne zdjęcia nawet w pomieszczeniu. A co jest moim prywatnym studiem fotograficznym? Dokładnie mówiąc miejsce wyjścia na balkon, gdzie wisi biała zasłonka... Oops, sekret się wydał! Oprócz miejsca robienia zdjęć, ważne jest jeszcze to gdzie piszecie posta. Dla mnie jest to oczywiście mój pokój, w którym czuję się najlepiej. Pisząc lubię być sama. To pozwala mi się bardziej skupić na swojej pracy :)
Ta kategoria nie jest zbyt rozwlekła. Mianowicie od wakacji posiadam lustrzankę firmy Canon (pełna nazwa aparatu: Canon 60D), który sprawdza mi się naprawdę bardzo dobrze. Ma on obrotowy ekran, co również idzie na plus zdjęć! Do aparatu dołączony jest obiektyw efs 17-85mm. Jestem w trakcie zbierania na kolejny obiektyw, ale narazie nie zdradzam jego nazwy. Posiadam statyw, który dostałam na urodziny (i za którego kolejny raz bardzo dziękuję) i muszę przyznać, że dla osoby robiącej zdjęcia jest to niezwykle wygodne udogodnienie. Planuję również zakup pilocika do aparatu, który myślę jest kolejnym elementem, który ułatwi mi fotografowanie samej siebie! Auć, zabrzmiało bardzo egoistycznie :D
 Kolejnym, dominującym elementem na moim blogu są zdjęcia. Kocham je robić, obrabiać. Nie jestem może specjalistką, ale to moje hobby! Obrabiam zdjęcia w programie Photoscape, czasami w Photoshop. Pogłębiam, nakładam krzywe, ocieplam, ozimniam, zmieniam kolory! Nie będę się zbytnio rozpisywać, bo myślę, że oddzielny post o fotografii znajdzie się na moim blogu! Co wy na to? :)
Mam nadzieję, że taki typ postów przypadł wam do gustu, bo niedługo pojawi się post o fotografii i być może o organizacji mojego dnia? Zobaczymy. Czekam na wasze opinie w komentarzach :)

28 comments :

  1. Świetny post :) Zdjęcia są śliczne <3

    ReplyDelete
  2. Mam pytanko. Po co kupowałaś iph 4/4s, skoro wyszedł już 6? Teraz 4 są przestarzałe i to czuć podczas użytkowania. Wielka przepaść między 4s a 5. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie miałam na tyle, żeby mieć 5s, a jak narazie ten telefon mi się podoba :) 5s może po bierzmowaniu.

      Delete
    2. I tak cie nie stać :PPPP

      Delete
  3. Świetny, pomocny post! I super zdjęcia! <3
    Ja mam jedyny problem, bo nie mam statywu..
    Post o organizacji Twojego dnia to również super pomysł.
    Zapraszam do mnie :) KLIK

    ReplyDelete
  4. Bardzo fajny post, chciałabym mieć balkon od mojego pokoju :))

    http://byjullie.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Fajny post, bardzo przydatny na co dzień :)
    www.nikolasalachablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. świetny post, przydatny, ja musze kupić jakiś fajny notesik i tam zapisywać bo na komórce kończy sie pamięć

    dorooothy.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ja pomysly na posty biore z tekstow piosenek lub po zrobieniu zdjec patrze do jakiego tematu pasuja:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Świetny post, fajny pomysł na to mini studio fotograficzne ;)

    by-kinqa.blogspot.com- KLIK

    ReplyDelete
  9. moje tworzenie postów wygląda tak samo//zdjęcie jest genialne!♥
    obserwuje bloga!

    Zapraszam♡
    pisanepasja.blogspot.com - kliik!

    ReplyDelete
  10. Robisz przepiękne zdjęcia :) Bardzo spodobał mi się ten post, oczywiście obserwuję!

    simplyandwhite.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Ten post bardzo mi się przydał, ostatnio mam dość duże problemy z organizacją blogową;) Niezbyt się z tym wyrabiam, a tu proszę! Zeszycik, notesik, telefon i jest! Takiej zorganizowanej dziewczyny to ze świecą szukać:D
    hero-dog.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pff i tak wygladasz jak krzak :DDDDDDDDDD

      Delete
  12. Bardzo ciekawy i pomocny post, niby są to sprawy oczywiste, a niektórzy o nich zapominają :) polinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. niestety moje mieszkanko jest maleńkie i nawet nie mam jak poprzesuwać mebli tak, żebym mogła zrobić fotki w domu, ale zazwyczaj też staram się wybierać różne miejsca, choć teraz korzystam z tych sprawdzonych wokół domu, żeby szybko wrócić i się ogrzać :3

    ReplyDelete
  14. Lubię posty tego typu, więc bardzo dobrze mi się czytało Twój. Gdzie kupiłaś case'a na telefon?
    http://mycrazytwistedworld.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Case był prezentem od koleżanki, ale myślę, że znajdziesz podobny na allegro :)

      Delete
  15. Ja zawsze wszystko zapisuje w notesie, a jeśli nie mam go przy sobie to w telefonie albo na latopie. :)
    Obserwuję, cudownego masz bloga. <3
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    ReplyDelete
  16. Podoba mi się Twój pomysł na siebie :)

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.