May 13, 2014

Blog. Pasja czy sposób na zarobienie pieniędzy?

Cześć! Poruszam dzisiaj dość drażliwy temat,ale liczę na duży odzew od Was. Założyłam bloga około 1,5 roku temu. W tamtym czasie nie miałam pojęcia co to jest "obserwacja za obserwację" a co dopiero współpraca. Założyłam bloga,bo chciałam zrobić coś dla społeczeństa. Tak,wiem jak to brzmi. Chciałam żyć ze świadomością,że robię coś dla ludzi. I w sumie nadal się tym kieruję. Teraz 3/4 nastolatek ma bloga
i uważa się za niewiadomo jaką fashion bloggerkę. Czasem mnie to po prostu śmieszy. Mam nadzieję,że po jakimś czasie połowa takich dziewczynek odejdzie i zostaną tylko te,którym naprawdę zależy na pisaniu i nie chodzi im tylko o współpracę. Jeżeli to jest twój powód,dla którego założyłaś bloga to gratuluję z całego serca. Wkurzają mnie takie sytuacje... Osoby,które są tu z jakiegoś powołania nigdy nie są tak bardzo materialni jak niektórzy. Nie postępują tak,ale nie dlatego,że to odrzuca,tylko ze zwykłej normalności.

Współpraca:
Według mnie każda zaawansowana bloggerka na nią zasługuje. Najczęściej wkłąda w to dużo pracy i przede wszystkim czasu. Nienawidzę komentarzy typu: sprzedałaś się. Nie zgadzamy się na wszystkie współpracę tylko na te,które spełniają nasze oczekiwania. Jeżeli ktoś spełnia się w bloggowaniu,ludzie sami do niego piszą. Chyba,że ktoś zaczyna bloggować ze względu na darmowe ubrania i prosi się o współpracę z 50 obserwatorami na karku.

Obserwacja za obserwację:
"Hej,obs za obs?" To chyba najczęściej spotykany tekst na bloggerskich grupach. Chyba każdemu zdarzyło się zaobserwować kogoś z odwzajemnieniem,ale połowa ludzi od tego odchodziła. Dlaczego? Jeżeli ktoś nas obserwuje bez powodu nie liczmy na to,że zostanie u nas na dłużej i będzie udzielał się na naszym blogu. Ci ludzie są tylko na chwilę. Jeżeli chodzi o mnie,zależy mi na prawdziwych czytelnikach,którzy będą obserwować mnie z własnej chęci.
sukienka:Pull&Bear
-------------------------
Pokazałam Wam kilka prostych przykładów na to,że niewarto starać się o miliony obserwacji za obserwację i współprac. Wszystko przyjdzie samo tylko trzeba się postarać. Powodzenia! :)

26 comments :

  1. Ja także założyłam bloga tylko dla robienia czegoś dla społeczeństwa :) Pozdrawiam blogereczki z blogami dla pieniędzy :)

    ReplyDelete
  2. Ja zakładając bloga,również nie miałam pojęcia o obs za ob czy współpracach.
    Faktycznie takie zachowanie jest śmieszne.

    ReplyDelete
  3. Śliczne zdjęcia ;) Dobrze , że poruszasz takie , tematy , ponieważ też nie rozumiem osób , które zakładają bloga dla zarobienia pieniędzy ;) Trzeba to naprawdę lubić.
    http://miinka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. na twojego bloga zajrzałam przez przypadek :D bo niechcący kliknęłam w link ,ale to co napisałaś jest na prawdę prawdziwe i zgadzam się z tb :))
    http://evvelayn.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Blog to przede wszystkim pasja, ale jak można ją połączyć z zarabianiem to czemu nie? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Można,ale chodzi mi o to,żeby nie zakładać bloga dla zarabiania :(

      Delete
  6. 100 procent racji masz...jak ja prawie 2 lata temu zakładałam bloga to też nie wiedziałam co to obs za obs czy współpraca.

    ReplyDelete
  7. Ja założyłam bloga z ciekawości. Przez rok sama pieczołowicie obserwowałam inne blogu i podziwiałam tę współprace między blogerami, pomagają sobie,odpowiadają na pytania,udzielają rad - to bardzo miłe ( choć oczywiście zdarzają się wyjątki :P). Też chciałam należeć do takiej społeczności.Fajnie gada się z ludźmi którzy podzielają twoje zainteresowania. Nikt nie rozumiał ( z zwłaszcza z pośród rówieśników) mojej pasji do kosmetyków czy książek (prowadzę 2 blogi ; z recenzjami książek i kosmetyków). W blogosferze moge zadać pytanie : 'Gdzie dorwałaś tę pomadkę ?' i nikt mnie nie wyśmieje ! Nawet nie myślę o współpracy - bo nie lubię presji. A tak to mogę sb nie pisać przez 2 tygodnie gdy nie mam czasu bez obaw ,że komuś nie spodoba isę to,że nie opublikowałam notki w niebo sławiącej jego produkt :D Ale nie lubię i jednocześnie zazdroszczę dziewczynom ,które zdobyły 1000 obserwatorów tylko i wyłącznie za "obs za obs ?". Znam parę takich blogów. I one mają zazwyczaj po 10 współprac. Ehhh -,- Ale cóż.

    ReplyDelete
  8. Ahh.. mnie drażnia takie komentarze obserwacja za obserwację, albo czy poklikam w linki... drażnią bo zawsze licze na jakąs opinie ( w moim przypadku) zdobieniu paznokci., Wolę zeby ktos darował sobie odwiedziny jak ma zostawiac takie ślady. Tymbardziej ( bo ja tez czytam komentarze na innych blogach ) komentarze typu ctrl+c ; ctrl+v tzn napisza długi komentarz uniwersalny, ze sliczne ze sie podoba ble ble ble, na koncu ze zaobserwuja jak ja zaaobserwuje i odnośnik do bloga... i wklejają to pod wszystkimi postami na wielu blogach, no porazka....

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. rozpisywać się nie będę, bo mam takie samo zdanie jak Ty.
    co do współprac. Ludzie nie zauważają tego, że dzieki współpracom możemy dla nich robić co chwilę inne, ciekawe i bardzo ładne outfity, a często, żeby zrobić zdjęcia tego co nam przyjdzie z jakiejś firmy stoimy na mrozie nawet pare godzin w sukience na ramiączkach.

    http://nobody-noobody.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Mam w sumie takie samo zdanie jak Ty :) Ja zaczęłam współprace dopiero po roku prowadzenia bloga, a gdy go zakłądałam nawet o tym nie myślałam :)
    Super post, śliczne zdjęcia *____*
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Super :) Obserwuje i zapraszam do siebie :) http://blackleopard-official.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Ja nie mam nic przeciwko, ale sama chyba nie podjęłabym współpracy ;)

    ReplyDelete
  15. najważniejsze jest, żeby blogować z pasją. Oczywiście jakieś korzyści mogą być z tego i nie widzę w tym problemu, ale tylko jeśli to jest jakiś mały dodatek i w pełni zasłużony ;)
    świetne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  16. Masz całkowitą rację!
    Ja założyłam bloga nawet nie wiedząc co to jest współpraca, a teraz wszystkie dziewczyny zakładają bloga aby zdobyć darmowe ubrania. Uważam tak jak ty - że zaawansowana blogerka, która wkłada dużo pracy aby napisać post, jak najbardziej zasługuje na współpracę. :) U mnie w szkole kilka dziewczyn założyło bloga (ponieważ dowiedziały się o moim), a z tego co wiem to kilka z nich już go nie prowadzi.. ;/ Ale w sumie to dobrze, bo w blogosferze powinny zostać te, którym naprawdę zależy na swoim blogu a współpraca to dodatkowy bonus. :)

    ReplyDelete
  17. A moim zdaniem każda blogerka powinno mieć coś za to, że prowadzi bloga:ładnie, schludnie i przede wszystkim pisze jakieś normalne posty.Ale cóż również się zgadzam z tym, że one to powinny lubić!

    ReplyDelete
  18. Zdecydowanie zgadzam się ze wszystkim. Co do tego "mam nadzieję, że po jakimś czasie połowa takich dziewczynek odejdzie" to na 100% tak będzie.. ale na ich miejsce przyjdą nowe :) No chyba, że blogowanie stanie się "niemodne". Co do współprac, to nigdy do nikogo nie pisałam i chociaż tysięcy obserwatorów nie mam to firmy się mną jednak interesują i w miesiącu mam przynajmniej 3 oferty, więc to jest dopiero satysfakcja, a nie jak sam usilnie próbujesz sobie kogoś znaleźć..

    ReplyDelete
  19. Dobrze napisane, zgadadzam się. Większość blogów, to obs/obs i do tego tylko aby współpracować. Przykre jeśli spotykam się za każdym razem na blogi co maja w jeden dzień 100 obserwatorów i 3 posty z tego 2 kolaże z współprac.

    http://tinnqu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. poruszyłaś bardzo dobry temat, ja również założyłam bloga z pasji, bo uwielbiam pisać dla ludzi i uwielbiam pokazywać zdjęcia mojego autorstwa jak i te na których ja jestem ;) lubię czytać opinię ludzi, różne wskazówki!
    P.S. Śliczne zdjęcia!

    ReplyDelete
  21. Mnie bardzo denerwuje gdy wchodzę na bloga z 50 obserwatorami a tam co chwile posty ,,must have'' z jakiegoś sklepu. To bardzo denerwujące

    julalula.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Masz rację. Bardzo denerwuje mnie spam na blogach typu ''obserwujemy?'' ''hej, świetny blog i posty'' itd. :)

    ReplyDelete
  23. Jeśli piszesz z pasją i od serca to zupełnie inaczej ludzie to odbierają. Zgadzam się z Tobą w stu procentach :)

    ReplyDelete
  24. Ja o czymś takim jak współpraca dowiedziałam się po pół roku prowadzenia bloga dlatego nie rozumiem dziewczyn które zakładają blogi tylko po to. Pisanie powinno przede wszystkim sprawiać radość:D

    ReplyDelete
  25. Hej jaki masz aparat i w jakim programie obrabiasz zdjęcia ? Uwielniam cię i twojego bloga

    ReplyDelete

Dziękuję za dodanie komentarza! Każdy jest dla mnie ogromną motywacją do działania. Jeśli chcesz-możesz zostawić link do swojego bloga bez zbędnego opisu. Na pewno go odwiedzę i postaram się odwdzięczyć.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.